Topik: Simple Past Tense

At The Seaside

Last year, Mr dan Mrs. Jones and their family went to the seaside for their summer holidays. They left the city very early in the morning on the 31st of July. The weather was not very fine and they wore their overcoats because they felt cold. At 10 o'clock, the sun began to shine, and two hours later, when I met them at the station the sun was shining brightly. They took off their overcoats and we all went to the same restaurant where we sat down to a good lunch. We ate fish and some very good mutton, and drank two bottles of excellent wine.

After lunch, we went to the sea, which my little girl Betty saw for the first time. We lay in the sun for two hours and then we went into the water which was very warm. When we came out of the water, the sun burnt us, so we sat down in the shade of some rocks. Mr. Jones lit a cigarette and I read the newspaper. Then we all went back to our hotel. Mrs. Jones wrote a few letters and postcards, whilst Mr. Jones and I played a game of billiards. After dinner, we went out and saw the sun set in a bright red sky. Then we went to bed, and slept very well.

The next morning, I awoke late, got up and had breakfast. My little girl wanted to go into the sea again, but the wind blew so hard that it was not possible to bathe. We went out, however, and stood and looked at the sea for some time. It was very beautiful. I told Betty to hold her hat, but she held it only for a minute or two and then let it go. The wind blew it off, and away it went. A small boy brought it back to us and I gave him 5 p

That was not all. When we were going back to the hotel. Betty fell down, tore her dress and cut her hand. The day began badly for her. In the afternoon, the wind stopped and we went on the pier where we heard a very good concert. I met some friends and asked them to come with us for a walk along the cliffs. We went for a long walk which the children enjoyed very much. The end of the day was better than the beginning.

Baca Juga: Simple Past Tense

Di Pesisir Pantai

Tahun lalu, Bapak dan Ibu Jones dan keluarga mereka pergi ke pantai untuk liburan musim panas mereka. Mereka meninggalkan kota pagi-pagi sekali pada tanggal 31 Juli. Cuacanya tidak terlalu baik dan mereka mengenakan mantel karena merasa dingin. Pada jam 10 siang, matahari mulai bersinar, dan dua jam kemudian, ketika saya bertemu mereka di stasiun, matahari bersinar terang. Mereka melepas mantel mereka dan kami semua pergi ke restoran yang sama di mana kami duduk untuk makan siang yang enak. Kami makan ikan dan daging kambing yang sangat lezat, dan minum dua botol anggur yang sangat segar.

Setelah makan siang, kami pergi ke laut, yang pertama kali dilihat gadis kecilku Betty. Kami berbaring di bawah sinar matahari selama dua jam dan kemudian kami pergi ke air yang sangat hangat. Ketika kami keluar dari air, matahari membakar kami, jadi kami duduk di bawah naungan beberapa batu. Tuan Jones menyalakan sebatang rokok dan saya membaca koran. Kemudian kami semua kembali ke hotel. Ny. Jones menulis beberapa surat dan kartu pos, sementara Tuan Jones dan saya memainkan permainan biliar. Setelah makan malam, kami keluar dan melihat matahari terbenam di langit merah yang cerah. Kemudian kami pergi ke kasur, dan tidur nyenyak.

Pagi berikutnya, saya bangun terlambat, bangun dan sarapan. Gadis kecil saya ingin pergi ke laut lagi, tetapi angin bertiup kencang sehingga tidak mungkin untuk mandi. Namun, kami keluar dan berdiri dan memandangi laut selama beberapa waktu. Itu sangat indah. Saya mengatakan kepada Betty untuk memegang topinya, tetapi dia memegangnya hanya satu atau dua menit dan kemudian melepaskannya. Angin meniupnya, dan pergi. Seorang anak lelaki kecil membawanya kembali kepada kami dan saya memilikinya 5 pondsterling

Bukan itu saja. Ketika kami akan kembali ke hotel. Betty jatuh, merobek gaunnya dan mematahkan tangannya. Hari itu mulai buruk baginya. Di sore hari, angin berhenti dan kami pergi ke dermaga di mana kami mendengar konser yang sangat bagus. Saya bertemu dengan beberapa teman dan meminta mereka untuk ikut berjalan-jalan di sepanjang tebing. Kami pergi berjalan-jalan yang sangat dinikmati anak-anak. Akhir dari hari itu lebih baik dari pada awalnya.